زگیل تناسلی

آنها همچنین به عنوان زگیل های ونیر شناخته می شوند. آنها در اثر ویروس پاپیلومای انسانی HPV) ) ایجاد می شوند و نشانه HPV هستند.

زگیل های تناسلی شامل رشد زیاد فیبر است که توسط یک لایه ضخیم و بیرونی پوشانده شده است. آنها می توانند در اطراف مقعد و آلت تناسلی مرد یا روده ، دهانه رحم ، مهبل یا مقعد زن ظاهر شوند.

آنها معمولاً خوش خیم ، یا غیر سرطانی هستند ، اما بعضی از انواع می توانند به موقع سرطانی شوند.

زگیل تناسلی

از نظر ظاهری ، زگیل های تناسلی غالباً ورم هایی با رنگ گوشتی یا خاکستری هستند. اگر چند خوشه در کنار هم باشند ، ممکن است شبیه گل کلم باشد. برخی ممکن است خیلی کوچک باشند و با چشم غیر مسلح دیده شوند.

HPV بدون نشان علائم ممکن است در فرد وجود داشته باشد. زگیل های تناسلی اغلب حدود 3 ماه پس از عفونت ظاهر می شوند. با این حال ، در برخی موارد ، ممکن است سالها علائمی وجود نداشته باشد.

حقایقی در مورد زگیل تناسلی

• زگیل های تناسلی مسری است.
  • آنها در اثر پوست آلوده شده با ویروس پاپیلومای انسانی HPV) )  ایجاد می شوند.
  • بزرگترین عامل خطر ایتلا به HPV ، رابطه جنسی محافظت نشده است.
  • بعضی از زگیل های تناسلی به خوبی به داروهای موضعی پاسخ می دهند.

درمان های زیر برای از بین بردن زگیل های دستگاه تناسلی مؤثر است:

• داروی موضعی: هر هفته یک کرم یا مایع به طور مستقیم روی زگیل ها اعمال می شود. این  ممک ن اس ت توسط یکی از متخصصین کلینیک آفرینش تجوی شود. درمان ممکن است برای چند هفته ادامه یابد.
  • کرایوتراپی: زگیل منجمد می شود ، غالبا دارای نیتروژن مایع است. فرآیند انجماد باعث ایجاد تاول در اطراف زگیل می شود. با بهبودی پوست ، ضایعه از بین می رود و باعث می شود پوست جدید ظاهر شود. بعضی اوقات ، به درمان های مکرر نیاز است.
  • جراحی: زگیل خارج می شود یا بریده می شود. در این  روش از بی حسی موضعی استفاده می شود.
  • درمان با لیزر: لیزر زگیل را از بین می برد.

معمول است که پزشکان بیش از یک درمان را همزمان انجام دهند.

درمان ها دردناک نیستند اما ممکن است بعضی اوقات تا 2 روز باعث درد و سوزش شود. افرادی که بعد از درمان ناراحتی را تجربه می کنند می توانند برای تسکین، مسکن استفاده کنند.

افرادی که احساس درد می کنند ممکن است دریابند که حمام گرم به رفع ناراحتی کمک می کند. پس از حمام ، ناحیه آسیب دیده باید کاملاً خشک شود. بیماران پس از اتمام درمان نباید از روغن های حمام ، صابون یا کرم استفاده کنند.

زگیل های تناسلی بطور کلی بدون درمان برطرف می شوند. با این حال ، برخی از ارائه زگیل های تناسلی اگر درمان نشوند، رشد می کنند و تکثیر می شوند.

درمان زگیل های تناسلی خطر انتقال را به شدت کاهش می دهد.

زگیل های تناسلی رشد مسری و گوشتی مانند در ناحیه تناسلی یا مقعد است. آنها یکی از شایع ترین انواع عفونت مقاربتی هستند. می توانید با جراحان مرکز جراحی آفرینش در خصوص درمان زگیل تناسلی  مشورت نمایید تا راهنمایی صحیح را در این خصوص در اختیارتان بگذارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09361854257 با مرکز جراحی آفرینش  ارتباط بوده و همچنین از اینستاگرام این مرکز دیدن نمایید.

پیشگیری

برای جلوگیری از ابتلا به و ابتلا به زگیل های تناسلی ، برای افراد مقاربتی مهم است که اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

• خودداری از تماس جنسی
  • داشتن رابطه ی جنسی محافظت شده
  • زنان واکسن HPV دریافت می کنند
  • آگاه کردن شرکا در مورد زگیل های تناسلی
  • ترک سیگار

تست پاپ اسمیر

آزمایش پاپ ، همچنین به عنوان پاپ اسمیر شناخته می شود ، روشی برای آزمایش سرطان دهانه رحم در زنان است. این آزمایش شامل جمع آوری سلول ها از گردن رحم زن است. سرطان دهانه رحم عارضه احتمالی عفونت HPV است.

زنان باید واکسیناسیون HPV و معاینات منظم لگن و تست پاپ انجام دهند. اینها همچنین می توانند تغییرات دهانه رحم و واژن را که ممکن است با شروع زگیل های تناسلی ایجاد شود ، تشخیص دهند.

واکسیناسیون HPV در برابر انواع HPV محافظت نمی کند. به خانمها توصیه می شود بعد از واکسیناسیون ، همچنان در غربالگری شرکت کنند.

سایر خدمات جراحی زیبایی کلینیک آفرینش در تهران

لیفت صورت